کارکنان فوریت های پزشکی و اورژانس، خط مقدم حوزه سلامت هستند مطلب ویژه

کارکنان اورژانس پیش بیمارستانی، به عنوان خط مقدم ارائه خدمات فوریتی به مصدومین حوادث و بیماران بدحال محسوب می شوند و بهره مندی از دقت، مسئولیت پذیری و مهارت موجب شده تا همواره مورد اعتماد و قدرشناسی خدمت گیرندگان باشند.

به گزارش روابط عمومی- دکتر حبیب غزنوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: تلاشگران حوزه فوریت های پزشکی، در حین خدمت علاوه بر حوادث شغلی، چالش های مختلفی را پشت سر می گذارند و اینکه در تمام رخدادها تنها به رسیدگی سریع و صحیح به بیمار می اندیشند باعث افتخار همه ما در نظام سلامت است.

وی که در مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی حضور یافته بود ضمن قدردانی از تلاش های کارکنان این مجموعه ادامه داد: در استان پهناور سیستان و بلوچستان با توجه به حوادث گوناگون، شاهد فعالیت های مضاعف همکاران پرتلاشمان در اورژانس پیش بیمارستانی هستیم.

وی تاکید کرد: با توجه به ارتباط مستقیم خدمات این حیطه با حفظ جان انسان ها و کمبود نیروی انسانی، اعلام نیاز هر چه سریعتر جهت جذب نیرو انجام شود.

دکتر علی عبدالرزاق نژاد رئیس مرکز اورژانس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز گفت: به صورت میانگین روزانه 1300 تماس تلفنی با مرکز اورژانس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان صورت می گیرد که منجر به انجام بیش از 200 ماموریت امدادی می شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر 20 پایگاه شهری، 43 پایگاه فعال جاده ای و یک اورژانس هوایی در مناطق تحت پوشش دانشگاه فعال است تا در صورت بروز سوانح اقدامات لازم در بحث امداد و انتقال مجروحین را انجام دهند

دکتر عبدالرزاق ادامه داد: متاسفانه شاهد مزاحمت های تلفنی برای اورژانس 115 نیز هستیم و به صورت میانگین 30 درصد تماس ها مزاحمت تلفنی است که علاوه بر اشغال کردن خطوط تلفنی اورژانس سبب به خطر افتادن جان امدادخواهانی که منتظر کمک اورژانس هستند نیز می شوند

وی به برخورد قضایی با مزاحمین اورژانس 115 اشاره نمود و گفت: مستندات و گزارش های مزاحمت های تلفنی جهت اقدام قضایی به مقامات قضایی ارجاع داده شده است و تاکنون چندین مورد محکومیت حبس و جریمه برای مزاحمت های تلفنی صادر شده است

گفتنی است: در این دیدار با اهداء لوح تقدیر از تلاشگران مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی قدردانی شد.

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
  • آخرین ویرایش در یکشنبه, 26 شهریور 1402 ساعت 22:04
  • اندازه قلم