07 آبان 1402

مدیرکل ورزش و جوانان استان سیستان و بلوچستان  عنوان کرد:

? *سی و ششمین دوره ملی دانش افزایی ویژه مدیران، روانشناسان و مشاوران مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده استان برگزار خواهد شد*

?‌ به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی اداره کل ورزش و جوانان استان، این دوره ملی در راستای توانمندسازی مراکز مشاوره ازدواج و خانواده از تاریخ 10 لغایت 11 آبانماه به همت دفتر ازدواج و تعالی خانواده معاونت امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان با اعطای گواهینامه از سوی وزارت ورزش و جوانان برنامه ریزی شده است.

? دوره ازدواج در ایران چیستی و و چرایی «واکاوی داده‌های آماری رسمی» با مدرسی دکتر نیما بردیافر جامعه شناس پژوهشگر اجتماعی و رئیس کمیسیون ازدواج و خانواده

? کارگاه اول با مدرسی دکتر اسحاق رحیمیان بوگر عضو هیئت علمی گروه روانشناسان بالینی دانشگاه سمنان با عنوان راهبردهای کاربردی و فنون اثربخش در مشاوره و آموزش پیش از ازدواج

? کارگاه دوم نیز با موضوع راهبردی های کاربردی و فنون اثربخش در غنی سازی و استحکام روابط زوجین

ادامه مطلب...
07 آبان 1402

مدیر کل فرهنگ وارشاداسلامی سیستان وبلوچستان ،افتخار آفرینی هنرمندان نمایش استان را در جشنواره تئاتر مریوان تبریک گفت
مدیر کل فرهنگ وارشاداسلامی سیستان وبلوچستان ،در پیامی ،افتخار آفرینی هنرمندان نمایش استان را در جشنواره بین المللی تئاتر مریوان تبریک گفت.
متن پیام به شرح ذیل است:
کسب رتبه دوم بازیگری زن توسط سرکار خانم ساغر کیخواه و رتبه سوم کارگردانی توسط آقای سعید بادینی در شانزدهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان نشان از توانایی هنرمندان عزیز استان سیستان و بلوچستان دارد، اینجانب ضمن تبریک به این عزیزان و جامعه هنری استان ،دوام توفیق همه هنرمندان عزیز در تمامی صحنه های مهم ملی و بین المللی را خواستارم .

ادامه مطلب...
07 آبان 1402

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: در راستای حمایت از تعاونی‌ها و کمک به تقویت اشتغال پایدار مردم محور، ۱۳۵میلیارد تومان اعتبار به این استان اختصاص یافت.

به گزارش خبرنگار ایرنا خلیل‌احمد سلامی در جلسه کمیته رفع موانع کسب و کار و مشکلات تعاونی ها اظهار کرد: در چهارچوب تفاهم‌نامه همکاری معاونت امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بانک توسعه تعاون، برای سال ۱۴۰۲ خط اعتباری سه هزار میلیارد تومانی برای حمایت از بخش تعاون کشور در نظر گرفته شد.
وی افزود: سهم سیستان و بلوچستان از این خط اعتباری، ۱۳۵ میلیارد تومان است که ۹۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان آن بصورت سرمایه ثابت و ۴۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بصورت سرمایه در گردش به استان ابلاغ شده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: تاکنون ۱۲ شرکت تعاونی از این محل درخواست دریافت تسهیلات را ارائه کردند که تصمیم گیری برای ۶ درخواست در صلاحیت و اختیار کمیته استانی بود و ۶ درخواست دیگر نیز به کمیته کشوری برای تصمیم گیری ارجاع شد.
وی ادامه داد: همچنین با پیگیری های صورت گرفته و قول مساعد وزارت متبوع، در صورتی که استانی بطور کامل نتواند سهم خود را از این خط اعتباری جذب کند، بر اساس طرح های مازاد معرفی شده سیستان و بلوچستان، به اعتبار این استان افزوده می‌شود.
سلامی افزود: با همکاری صندوق ضمانت بخش تعاون، تلاش شده است موضوع تضامین این تسهیلات برای تعاونی ها تسهیل شود.
وی از تعاونی های سیستان و بلوچستان خواست تا برای بهره گیری از همه ظرفیت‌ها برای گسترش چتر حمایتی از فعالان بخش تعاون، حساب های بانکی و مراودات تجاری خود را به بانک توسعه‌ تعاون بعنوان بانک تخصصی حوزه تعاون انتقال دهند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان تاکید کرد: دولت سیزدهم با تسهیلگری و رصد وضعیت تعاونی‌ها به دنبال رفع موانع و حل مشکلات تعاونگران است، زیرا فعالیت‌های اقتصادی در قالب تعاونی‌ها نه‌تنها منجر به ارتقای تولیدات و خدمات در عرصه‌های مختلف می‌شود، بلکه به اشتغال‌زایی در سطح بالا کمک می‌کند.
وی گفت: بخش تعاون یکی از سه بخش دولتی و خصوصی کشورمان طبق قانون است که منجر به توسعه اقتصادی می‌شود، ضمن اینکه در سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی به موضوع تعاون تاکید ویژه‌ای شده است.

ادامه مطلب...
07 آبان 1402

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه بیشتر جمعیت استان زیرپوشش بیمه سلامت هستند، گفت: در بحث بیماری‌های صعب‌العلاج در بخش پیشگیری مشکلاتی داریم که بیمه سلامت باید به سایر مجموعه‌های پزشکی در راستای کاهش این بیماری‌ها یاری‌رسان باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد کرمی در دیدار با مدیرکل بیمه سلامت و کارکنان این اداره بیان کرد: مجموعه پویا با همان نیروی انسانی کم هم می‌تواند اقدامات شایسته و مطلوب انجام دهد، باید برای انجام کار ارباب‌رجوع دیوان‌سالاری‌های اداری را کم کرد.

وی با بیان اینکه بزرگ‌ترین نعمت خدمت بی‌منت به مردم است پس برای ارائه خدمت به مردم تفاوت قائل نشوید، افزود: بیشتر جمعیت سیستان و بلوچستان زیرپوشش بیمه سلامت هستند و از این‌حیث شما می‌توانید در ترویج فرهنگ ایفای نقش کنید.

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در بحث بیماری‌های صعب‌العلاج در بخش پیشگیری مشکلاتی داریم که بیمه سلامت باید به سایر مجموعه‌های پزشکی در راستای کاهش این بیماری‌ها یاری‌رسان باشد چرا که برخی بیماری‌ها با ارائه آموزش قابل‌پیشگیری هستند.

وی ادامه داد: در زمینه اعتیاد، یک شهرک تحت عنوان دهکده سلامت در حال ساخت است در این دهکده باید هم در زمینه مهارت‌آموزی و هم از لحاظ فکری تدابیر لازم اندیشیده شود.

کرمی اظهار کرد: نظارت بر قاچاق دارو بسیار مهم است تا از رنج بیماران کاسته شود از این‌ حیث نظارت و کنترل در این حوزه مهم بوده و این وظیفه شما را در بیمه سلامت بیش‌ازپیش می‌کند.

وی با بیان اینکه مسوولان باید به عنوان یک مدیر خلاق و توانمند عمل کنند، گفت: آنچه از شما انتظار می‌رود کار شبانه‌روزی و نظارت بر اجرای کارها و پروژه‌ها است بر این‌ اساس باید با خلاقیت و نوآوری از هر فرصت برای شکوفایی و استفاده از این ظرفیت عظیم استفاده کنید.

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه این استان کاملاً برخوردار و دارای ثروت‌های فراوان است، اظهار کرد: بهره‌گیری از مزیت‌های بکر دریا، اقتصاد دریا، مرز، معادن، کشاورزی، صنایع فرآوری و شیلات عامل ایجاد اشتغال، توسعه و ثروت است.

وی با بیان اینکه در سیستان و بلوچستان اقداماتی برای صادرات در حوزه‌های مختلف انجام می‌شود که این‌ها نشان‌دهنده ثروتمند بودن این استان است، افزود: این استان مزیت‌های معدنی و فرصت‌های بی‌نظیری برای سرمایه‌گذاری از جمله معادن غنی مس، طلا، منیزیم، منیزیت و تیتانیوم دارد که در این زمینه بزودی شاهد افتتاح کارخانه طلا خواهیم بود افزون بر آن کارخانه‌های دیگری در نقاط مختلف استان در دستور کار قرار دارد که با بهره‌برداری از ظرفیت‌های معادن، شاهد توسعه خواهیم بود.

کرمی، اقتصاد دریا، ظرفیت سواحل، باغات میوه‌های گرمسیری، حوزه کشاورزی و دامپروری را از دیگر ظرفیت‌های بکر استان نام برد و ادامه داد: تعاونی‌های دانش‌بنیان و بحث توجه ویژه به آموزش‌ و پرورش و دانشگاه‌ها حایز اهمیت است افزون بر آن باید کارها بر پایه اقتصاد دانش بنیان پیش برود و اگر دستورالعملی مانع رشد تولید است آن را کنار بگذارید.

وی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی اراده الهی است و هنگامی که اراده الهی بر چیزی تعلق می‌گیرد هیچ‌کس نمی‌تواند با آن مقابله کند.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به رخدادهای منطقه اظهار کرد: اسرائیل سال‌ها تلاش کرد تا نسل آینده فلسطین، نسلی باشد که فلسطین و مقاومت را فراموش کنند؛ اما با اراده الهی این نسل قوی‌تر از نسل گذشته در میدان است و رمز موفقیتشان اتصال به خداوند و وحدت است.

وی ادامه داد: حماس و گروه‌های اسلامی با وحدت بینشان بزرگ‌ترین ضربه را به رژیم غاصب صهیونیستی زدند و این حمایت الهی است که اسرائیل با همه ادعاها در مورد سیستم‌های اطلاعاتی‌اش و با کشیدن دیوار دور خودشان نمی‌تواند از خودشان محافظت کند.

کرمی با اشاره به اتفاقات اخیر جهانی خاطرنشان کرد: شاهد هستیم جوانان فلسطینی در عملیات طوفان الاقصی هیمنه پوشالی اسرائیل را در هم شکستند و بیش از گذشته در میدان هستند و قطعاً آینده از آن اسلام است.

ادامه مطلب...
30 مهر 1402

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: ۱۰۵ هزار و ۳۲۰ نفر ساعت دوره آموزشی عمومی و تخصصی مرتبط با ایمنی و بهداشت کار برای کارگران و کارفرمایان این استان در ۶ ماهه نخست امسال برگزار شد.

خلیل احمد سلامی  اظهار کرد: در راستای ارتقای بهره وری در نیمه نخست امسال، ۱۰۵ هزار و ۳۲۰ نفر ساعت دوره آموزشی عمومی و تخصصی مرتبط با ایمنی و بهداشت کار برای کارگران و کارفرمایان این استان برگزار شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، افزایش ۷۸ درصدی برگزاری دوره‌های آموزشی را نشان می‌دهد.

وی افزود: ایمنی و بهداشت کار از مهترین مسائلی است که هر فرد در هر سطحی در محیط کار و زندگی باید به آن توجه کند، زیرا غفلت از آن باعث صدمات و ضایعات جبران ناپذیری می شود.
سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان ادامه داد: این اداره کل با همکاری مجریان ذی صلاح مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار، به منظور صیانت از نیروی کار و حمایت از کارفرمایان برای ارتقای بهره وری، برگزاری دوره های کاربردی ایمنی و بهداشت کار در جامعه هدف را اولویت قرار داده است.
وی با بیان اینکه متقاضیان آموزش ایمنی در سیستان و بلوچستان می توانند با مراجعه به "سامانه جامع روابط کار، زیر سامانه کاردان، قسمت تقویم آموزشی" برای شرکت در دوره ها نام نویسی کنند، افزود: این دوره ها به ۲ صورت مجازی و حضوری برگزار می شود.
سلامی اظهار کرد: طبق ماده ۹۱ قانون کار، کارفرمایان و مسوولان تمامی واحدهای موضوع ماده ۸۵ این قانون مکلفند بر اساس مصوبات شورای عالی حفاظت فنی برای تامین حفاظت و سلامت و بهداشت کارگران در محیط کار وسایل و امکانات لازم را تهیه و در اختیار آنان قرار داده و چگونگی کاربرد وسایل فوق‌الذکر را به آنان بیاموزند.
وی اظهار کرد: کارفرمایان باید در خصوص رعایت مقررات حفاظتی و بهداشتی نظارت لازم را به عمل آورند و کارگران نیز ملزم به استفاده و نگهداری از وسایل حفاظتی و بهداشتی فردی و اجرای دستورالعمل‌های مربوطه به کارگاه هستند.
سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان همچنین در تشریح مواد یک تا پنج آیین‌نامه آموزش ایمنی کارفرمایان، کارگران و کارآموزان، افزود: طبق این مواد قانونی، کارفرما یا نماینده وی مکلف است پیش از راه‌اندازی کارگاه، دوره‌های آموزش عمومی ایمنی متناسب با نوع کار را برگزار کند. در مورد کارگاه‌هایی که قبل از تصویب این آیین‌نامه راه‌اندازی شده‌اند، کارگران و کارآموزان شاغل می‌بایست دوره‌های آموزش ایمنی را گذرانده و گواهینامه مربوطه را دریافت کنند.

وی بیان کرد: همچنین در مورد کارگاه‌هایی که قبل از تصویب این آیین‌نامه راه‌اندازی شده‌اند، کارفرمایان مکلفند دوره‌های آموزش عمومی ایمنی را نیز بگذرانند.
سلامی ادامه داد: در مواردی که کار از طریق پیمانکاری انجام می‌گیرد، کارفرما و یا صاحب کار مکلف است قبل از انعقاد قرارداد از پیمانکاران و کارگران تحت پوشش آنها، مستندات آموزش ایمنی را نیز اخذ کند. ضمنا کارفرما مکلف است پیش از بکارگماردن کارگران و کارآموزان نسبت به ارائه آموزش‌های ایمنی متناسب با نوع کار به آنان از طریق مراجع ذیصلاح اقدام کند.

ادامه مطلب...
30 مهر 1402

عاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: ۳۸ هزار و ۳۴۲ تن نهاده دامی با هدف حمایت از صنعت دامپروری و کاهش هزینه‌های خوراک دام، از ابتدای سالجاری تاکنون بین دامداران روستایی و عشایری استان توزیع شده است.

مهدی حسینی  بیان کرد: نهاده‌های دامی شامل ۳۰ هزار تن سبوس، ۲ هزار و ۵۴۲ تن سیلاژ ذرت، پنج هزار و ۸۰۰ تن کاه است که در ۶ماهه اول سال در بین دامداران سیستان و بلوچستان توزیع شده است.

وی تصریح کرد: شرکت پشتیبانی امور دام، شرکت غله، تعاون روستایی، کارخانجات خوراک دام و شرکت‌های واردکننده نهاده دام خصوصی، سازمان جهاد کشاورزی را در تأمین این نهاده‌ها همراهی می‌کند.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان اظهار کرد: نهاده‌های دامی از طریق اتحادیه‌های دامداران، عشایری و تعاون روستایی به دامداران عرضه می‌شود.

ادامه مطلب...
30 مهر 1402

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: به منظور خودکفایی کشور از موز امسال ۵۰۰ هکتار به سطح موزستان‌های این استان افزوده شده است.

سید محمدرضا سیدحسینی  افزود: هم اکنون سطح باغات موز سیستان و بلوچستان از ۶ هزار هکتار به حدود ۶ هزار و ۵۰۰ هکتار رسید که شهرستان‌های دشتیاری، زرآباد، سرباز، کنارک و چابهار بویژه منطقه عورکی بخش پیر سهراب بیشترین سطح زیرکشت موز این محصول را به خود اختصاص داده‌اند.

وی تاکید کرد: سیستان و بلوچستان ظرفیت منحصر به فردی در زمینه تولید موز و میوه‌های گرمسیری دارد که حمایت از آن نتایج ‏درخشانی همچون ایجاد اشتغال، جلوگیری از ‏خروج ارز و رشد اقتصادی را به همراه خواهد داشت.‏
رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: هر ساله اعتبار قابل ملاحظه‌ای صرف واردات موز به کشور می‌شود که این سازمان در صدد است با استفاده از ظرفیت این منطقه کشور را از واردات این محصول بی نیاز کند بطوریکه بر اساس برنامه ریزی انجام شده در صورت تامین اعتبار مورد نیاز، سطح باغات این محصول در منطقه به ۱۷ هزار هکتار خواهد رسید.

وی بیان کرد: هر هکتار موزستان بطور متوسط برای سه نفر به صورت مستقیم و ۲ نفر غیرمستقیم در مراحل مختلف کاشت، برداشت و فروش ایجاد اشتغال می‌کند.

حسینی ادامه داد: ارقام موز موجود در سطح منطقه اکثرا رقم هاریچال است که در سال‌های اخیر با توجه به تولید نهال موز حاصل از کشت بافت نظیر والری و دوارف کاوندیش بین کشاورزان توزیع شده تا بتوان با جایگزین کردن این ارقام پرمحصول بجای رقم محلی منطقه به افزایش عملکرد کمی و کیفی لازم دست یافت.

وی افزود: در مجموع سیمای کشاورزی سیستان و بلوچستان بسیار توانمند و دارای ظرفیت‌های زیادی هست، باغبانی، زراعت، شیلات، دامداری، منابع طبیعی و استفاده از صنایع تبدیلی مهمترین ظرفیت‌های توسعه و رشد کشاورزی و جذب سرمایه گذار در استان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: باغبانی و تولید میوه‌های منحصر به فرد از دیگر مزیت‌های بارز و توانمندی‌های مهم بخش کشاورزی استان است بطوریکه خرما، موز، لیموترش، پرتقال، انبه، پاپایا، چیکو، گواوا، انگور، انجیر و پسته مهمترین محصولات باغی استان هست که بسیاری از آنها تنها مختص این منطقه بوده و قابلیت توسعه و صادرات نیز دارد.

وی ادامه داد: همچنین رشد و گسترش چشمگیر کشت گلخانه‌ای در سیستان و بلوچستان از دیگر ظرفیت‌های متنوع بخش کشاورزی استان بشمار می‌رود به گونه‌ای که خیار، گوجه فرنگی، گل و گیاه زینتی، توت فرنگی، آناناس و موز از محصولات گلخانه‌ای است که قابلیت تولید و کشت در گلخانه را داشته و چند بار برداشت آنها در سال مزیت مناسبی برای عرضه به بازارهای مصرف کشور محسوب می‌شود.

حسینی خاطر نشان کرد: دامپروری دوشادوش سایر فعالیت‌های بخش کشاورزی از مهمترین منابع تولیدی استان است که از ظرفیت‌های بخش دامپروری استان بهره مندی از ۲ نژاد گاو بومی سیستانی و دشتیاری با خصوصیت‌های گوشتی، شیری و سازگاری با شرایط آب و هوایی منطقه و وجود گوسفند بلوچی به عنوان تولیدکننده پشم مرغوب در کنار وجود بیشترین تعداد شتر به لحاظ اقلیمی در کشور، بز بومی و دو نژاد مرغ خزک و دشتیاری اشاره کرد.

ادامه مطلب...
30 مهر 1402

مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان از استمرار بازرسی از بنگاه‌های مشاور املاک در سطح استان و پلمب ۳۵ واحد صنفی متخلف در این بازرسی‌ها خبر داد.

عطاء اله اکبری افزود: اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان از تیرماه سالجاری همزمان با فصل جابجایی مستاجران با همکاری دادستانی، استانداری، اداره کل صمت، اتحادیه مشاوران املاک، تعزیزات حکومتی، اتاق اصناف و نیروی انتظامی نسبت به ساماندهی مشاوران املاک و کنترل بازار خارج از شبکه اقدام به بازدید و سرکشی روزانه دارد.

وی ادامه داد: در این راستا تاکنون ۳۸۸ بازدید از سطح بنگاه‌های مشارور املاک سیستان و بلوچستان انجام شد که نتیجه این اقدامات پلمب ۳۵ بنگاه غیرمجاز و معرفی ۱۲۲ بنگاه به تعزیرات حکومتی به دلیل تعدد تخلفات بود.

مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان تاکید کرد: بازرسی و نظارت بر فعالیت تمام بنگاه‌های مشاور املاک با جدیت ادامه دارد تا روند عملکرد فعالیت این بخش ساماندهی شود.

وی بیان کرد: به تمامی مشاوران املاک اخطار داده‌ایم اگر قوانین صنفی را رعایت نکنند بدون هیچ اغماضی بر اساس قانون با آنها برخورد خواهد شد.

اکبری با اشاره به سامانه ملی املاک و اسکان گفت: با راه‌اندازی این سامانه، مالک و مستاجر بدون مراجعه به بنگاه و در یک روند کاملاً شفاف و قانونی و تنها با درج اطلاعات خود در سامانه می‌توانند نسبت به ثبت قراردادهای خود و دریافت کد رهگیری به صورت قانونی و رایگان اقدام کنند.

وی تعداد بنگاه‌های مشاور املاک سیستان و بلوچستان را یک هزار و ۳۶ بنگاه ذکر کرد و افزود: واحدهای مشاوره املاک باید ضمن داشتن مجوز فعالیت صنفی، نصب نرخ نامه در معرض دید مشتریان، اخذ درست و قانونی حق کمیسیون املاک و اعطای کد رهگیری بدون دریافت وجه به متقاضیان را در دستور کار خود قرار دهند تا مشمول جریمه بازرسان نشوند.

ادامه مطلب...
29 مهر 1402

مدیر کل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان خواستار اجرای برنامه های مختلف در راستای توانمند تر شدن مردم در حوزه رسانه و تولید محتوای رسانه ای شد.
به گزارش روابط عمومی تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان، حجت الإسلام و المسلمین مصطفی جهانشاهی در دیدار مدیر سازمان بسیج رسانه سپاه سلمان سیستان و بلوچستان با تاکید بر نیاز آموزش همگانی سواد رسانه در جامعه خصوصا این استان پهناور، افزود: تربیت خبرنگار جزئی از ماموریت بسیج رسانه به شمار می آید و این سازمان ظرفیت بسیار زیادی در تربیت نیروی انقلابی و جهت دهی مردم به اهداف و برنامه های نظام مقدس و مقابله با فعالیتهای دشمنان دارد.
وی با اشاره به این که چند سال است که سازمان تبلیغات اسلامی در رویکرد جدید خود به حوزه رسانه توجه ویژه ای داشته و به حوزه تولید رسانخ ای و عرصه تبلیغ نوین به صورت جدی ورود پیدا کرده، ادامه داد: در سنوات اخیر برنامه محفل و امثالهم از جمله تولیدات این حوزه فعالیتهای این نهاد است.
وی با تاکید بر این که بیشترین ضربه از دشمن را نظام در حوزه رسانه و شبکه های اجتماعی می خورد و در این راستا مرکز رسانه در راستای حمایت و تقویت تولیدات رسانه مطلوب توسط جریانات مردمی در حال فعالیت بوده و باید تلاش کنیم تا مردم در حوزه رسانه و تولید محتوای رسانه ای در جامعه تقویت شوند، البته در این راستا نیاز است که خود ما نیز تولیداتی داشته باشیم.جهانشاهی با استقبال از همکاری و مشارکت در راستای هم افزایی با نهادها و مراکز همسو در راستای رسیدن به اهداف مشترک، بر تداوم دیدار ها و تشکیل کمیته های تخصصی و کارشناسی بین اداره کل تبلیغات اسلامی و سازمان بسیج رسانه سیستان و بلوچستان تاکید کرد.
وی با تاکید بر اینکه امروز بیشتر از همه ایام به سواد رسانه و نهادینه شدن آن در جامعه محتاجیم، برتعامل و هم افزایی و تقویت نهادهای همسو تاکید و گفت: باید اقدامی را انجام دهیم که نیاز امروز انقلای اسلامی بوده و هرچه داریم برای اجرای آن باید بهره گیری کنیم، در این راستا سیاست گذاری درست نیاز است.
 
کار جبهه ای رمز رسیدن به اهداف و اجرای کامل برنامه ها است


مدیر سازمان بسیج رسانه سیستان و بلوچستان، گفت: باید کارها و برنامه هایمان را به صورت جبهه ای اجرا کنیم تا بتوانیم برنامه را به بهترین شکل اجرا و به نتیجه دلخواه دست پیدا کنیم.پوریا یاسینی نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از تعامل دو نهاد، افزود: بسیاری از شورا ها و جلسات موجود، بیهوده بوده و هزینه های گزافی نیز برای آن می شود اما خروجی ندارند و نیاز است آنان یک تغییر رویکردی داشته و شاهد تحول در این گونه جلسات باشیم و از هزینه کرد بیهوده و اقدامات نمایشی جلوگیری کنیم.
وی با اشاره به سکانداری خود در سازمان بسیج رسانه سپاه سلمان سیستان و بلوچستان از اسفندماه 1400 تاکنون، اظهار کرد: در حال حاضر حدود 225 فعال رسانه ای را تحت پوشش داریم که شمال خبرنگاران عضو خانه مطبوعات، روزنامه ها، جراید و غیره می شوند.
یاسینی اضافه کرد: براساس تاکیدات فرمانده قرارگاه منطقه ای نزاسا در جنوب شرق کشور در راستای ارتقای سواد رسانه در بین روابط عمومی ها، در کنار آموزهای مختلف رسانه ای برای أصحاب رسانه، یک دوره سواد رسانه ای را اخیرا با دعوت از یک استاد کشوری در زاهدان ویژه مسئولان روابط عمومی های دستگاه های اجرایی استان برگزار کردیم که مورد استقبال قرار گرفت و برنامه ها تداوم اینگونه اقدامات است.
وی با بیان اینکه برخی از إدارات نیروی دارای سواد رسانه نداشته و تنها عکس گیرنده هستند، اظهار کرد: در تلاشیم این روند را با همکاری سایر دستگاه های مرتبط تغییر دهیم.
وی با بیان این که هر کاری در حوزه رسانه نیاز باشد ما می توانیم در سازمان بسیج رسانه سیستان و بلوچستان آموزش دهیم، خواستار تعامل و همکاری بیشتر دو نهاد شد.شایان ذکر است در پایان این دیدار مقرر شد تا جلسات کارشناسی، و دیدارها و اجرای برنامه های مشترک در دستور کار هر دو نهاد قرار گیرد.

ادامه مطلب...
29 مهر 1402

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: فرهنگ کار در جوان‌ترین استان کشور آسیب دیده و نیازمند فرهنگ‌سازی و ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در عرصه‌های مختلف با خلاقیت و ابتکار است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت‌الله مصطفی محامی در دیدار مدیرکل و معاونان فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه اداره کل فنی و حرفه‌ای در توانمندسازی نیروها برای تأثیرگذاری در سطح جامعه و نیز تبدیل استعدادهای بالقوه به بالفعل نقش مهمی بر عهده دارد، بیان کرد: نیازها در سیستان و بلوچستان زیاد و جوان‌ترین استان کشور هستیم و این در حالیست که مسیر رشد استان شتاب گرفته و ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در عرصه‌های مختلف کشاورزی، دامداری، صنعت و ریل تلاش بیشتر را می‌طلبد.

وی افزود: کار اداره کل فنی و حرفه‌ای در سیستان و بلوچستان با سختی‌هایی مواجه است از این جهت که فرهنگ کار در استان آسیب دیده و جوانان به مشاغل کاذب روی آورده‌اند و برای فرهنگ‌سازی در این حوزه باید مسیرهای مختلف را دنبال کنید.

امام جمعه زاهدان ادامه داد: با توجه به محدویت امکانات در سیستان و بلوچستان پیشبرد آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در این استان نیازمند خلاقیت و ابتکار است.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه اقبال مسوولان به سیستان و بلوچستان مطلوب بوده و در شرایط کنونی استان در کانون توجه قرار گرفته و باید از این فرصت نهایت بهره را ببرد، اضافه کرد: با وجود این حمایت‌ها همچنان با محدودیت‌هایی روبرو هستیم که باید سایر مجموعه‌های دولتی، مردمی و خیرین را پای کار آورده و از توان آن‌ها بهره ببرید.

آیت الله محامی ادامه داد: کیفیت آموزش‌ها در کلاس‌های فنی و حرفه‌ای باید به قدری بالا باشد تا فرد آموزش دیده توانمند شده و قادر به نقش آفرینی در حرفه مورد نظر باشد.

وی بیان کرد: برای ثمربخشی فعالیت‌ها باید در حوزه‌هایی که علاقه‌مندان بیشتری وجود دارد سرمایه‌گذاری کرد و البته آموزش‌ها و ارائه خدمات نباید به طور کاملا رایگان باشد زیرا در این صورت افراد قدر آن را ندانسته و انگیزه لازم را ندارند.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: استفاده از توان دستگاه‌های دیگر در حوزه آموزش کاری موثر است و در گام بعد باید بتوانید هماهنگی های لازم جهت جذب و به کارگیری افراد آموزش دیده را در دستگاه‌ها و مجموعه‌های مختلف انجام دهید.

ادامه مطلب...
صفحه1 از16