۱۳۵ میلیارد تومان برای حمایت از تعاونی‌های سیستان و بلوچستان اختصاص یافت مطلب ویژه

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: در راستای حمایت از تعاونی‌ها و کمک به تقویت اشتغال پایدار مردم محور، ۱۳۵میلیارد تومان اعتبار به این استان اختصاص یافت.

به گزارش خبرنگار ایرنا خلیل‌احمد سلامی در جلسه کمیته رفع موانع کسب و کار و مشکلات تعاونی ها اظهار کرد: در چهارچوب تفاهم‌نامه همکاری معاونت امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بانک توسعه تعاون، برای سال ۱۴۰۲ خط اعتباری سه هزار میلیارد تومانی برای حمایت از بخش تعاون کشور در نظر گرفته شد.
وی افزود: سهم سیستان و بلوچستان از این خط اعتباری، ۱۳۵ میلیارد تومان است که ۹۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان آن بصورت سرمایه ثابت و ۴۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بصورت سرمایه در گردش به استان ابلاغ شده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: تاکنون ۱۲ شرکت تعاونی از این محل درخواست دریافت تسهیلات را ارائه کردند که تصمیم گیری برای ۶ درخواست در صلاحیت و اختیار کمیته استانی بود و ۶ درخواست دیگر نیز به کمیته کشوری برای تصمیم گیری ارجاع شد.
وی ادامه داد: همچنین با پیگیری های صورت گرفته و قول مساعد وزارت متبوع، در صورتی که استانی بطور کامل نتواند سهم خود را از این خط اعتباری جذب کند، بر اساس طرح های مازاد معرفی شده سیستان و بلوچستان، به اعتبار این استان افزوده می‌شود.
سلامی افزود: با همکاری صندوق ضمانت بخش تعاون، تلاش شده است موضوع تضامین این تسهیلات برای تعاونی ها تسهیل شود.
وی از تعاونی های سیستان و بلوچستان خواست تا برای بهره گیری از همه ظرفیت‌ها برای گسترش چتر حمایتی از فعالان بخش تعاون، حساب های بانکی و مراودات تجاری خود را به بانک توسعه‌ تعاون بعنوان بانک تخصصی حوزه تعاون انتقال دهند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان تاکید کرد: دولت سیزدهم با تسهیلگری و رصد وضعیت تعاونی‌ها به دنبال رفع موانع و حل مشکلات تعاونگران است، زیرا فعالیت‌های اقتصادی در قالب تعاونی‌ها نه‌تنها منجر به ارتقای تولیدات و خدمات در عرصه‌های مختلف می‌شود، بلکه به اشتغال‌زایی در سطح بالا کمک می‌کند.
وی گفت: بخش تعاون یکی از سه بخش دولتی و خصوصی کشورمان طبق قانون است که منجر به توسعه اقتصادی می‌شود، ضمن اینکه در سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی به موضوع تعاون تاکید ویژه‌ای شده است.

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
  • آخرین ویرایش در یکشنبه, 07 آبان 1402 ساعت 22:29
  • اندازه قلم