گردشگری و توسعه روستایی

سازمان جهانی گردشگری، شعار امسال روز جهانی گردشگری در سال ۲۰۲۰ را به نام «سال گردشگری و توسعه روستایی» انتخاب کرده و برای بسیاری از جوامع روستایی، گردشگری به معنی ایجاد فرصت است.

گردشگری در روستاها باعث ایجاد شغل و توانمندسازی اقتصادی به ویژه برای زنان و جوانان شده و این امکان را می دهد تا از محیط طبیعی روستای خود در کنار فرهنگ و میراث تاریخی شان محافظت کنند و برای رسیدن به این هدف، فرصت کسب تجربه های منحصر بفرد و خالص را در اختیار گردشگران قرار دهند.

این ویژگی گردشگری که باعث می شود روستاها کیفیت و اصالت خود را حفظ کنند و فراموش نشوند، موضوع اصلی بزرگداشت روز جهانی گردشگری در سال ۲۰۲۰ است.

امسال و این شعار، فرصتی برای ترویج ظرفیت های بالقوه گردشگری برای تولید شغل و ایجاد فرصت های گوناگون در روستاهاست که با استفاده از این شعار می توان از نقش مهم و منحصر بفرد گردشگری در محافظت و ترویج میراث طبیعی و فرهنگی روستایی و مهار مهاجرت از روستا به شهرها تجلیل کرد.

گردشگری روستایی با چالش‌های بسیاری در هویت بازاریابی روبرو است که این امر مستلزم مدیریت و برنامه‌ریزی خاصی می باشد تا گردشگران علاوه بر دیدن مناظر و چشم‌اندازهای طبیعی آن نقاط، با آداب و رسوم و فرهنگ آن روستا نیز آشنا و به خرید محصولات روستا از قبیل صنایع دستی، محصولات محلی، غذاهای سنتی و غیره علاقه‌مند شوند و این به معنی افزایش درآمد روستاییانی است که به طور مستقیم یا غیر مستقیم در این صنعت فعالیت می‌کنند.

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
  • اندازه قلم
محتوای بیشتر در این بخش: گروه خونی غالب ایرانی‌ها »