مردم سیستان و بلوچستان ۱۶۵ میلیارد تومان از طریق کالابرگ خرید کردند مطلب ویژه

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: مردم این استان که در دهک های یک تا پنج قرار دارند، تاکنون ۱۶۵ میلیارد تومان از طریق کالابرگ الکترونیکی خرید کردند.
به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان؛ خلیل احمد سلامی اظهار کرد: با اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی برای حمایت از دهک‌های پایین درآمدی، تا امروز ۱۶۵ میلیارد تومان خرید با کالابرگ الکترونیکی مردم در استان انجام دادند و این روند رو به افزایش است.
وی افزود: مرحله جدید طرح ملی کالا برگ الکترونیکی مشمول تمام خانوارهای دهک اول تا پنجم، به علاوه خانوارها و افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی می شود و این خانوارها می‌توانند در قالب طرح کالابرگ الکترونیکی یک ماه زودتر از واریز یارانه خود با خرید حداقل ۲۰۰ هزار تومان از ۱۱ قلم کالای اعلام شده، مشمول ۱۲۰ هزار تومان اعتبار مضاعف شوند.
سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان با اعلام اینکه 74 درصد مردم استان در دهک های یک تا پنج قرار دارند، ادامه داد: تاکنون بالغ بر چهار هزار واحد پذیرنده فروشگاهی در سراسر استان به طرح کالابرگ الکترونیکی متصل شده اند.
سلامی گفت: مردم با نصب برنامه کاربردی (شما) می‌توانند اطلاعات فروشگاه‌ها و سوالات متعددی که دارند را در آنجا دریافت کنند و همچنین میزان اعتبار کالابرگ خود را ببینند و اگر کسی تلفن هوشمند نداشت از طریق کددستوری #۱۴۶۳*۵۰۰* هم می‌تواند کد خرید و هم اعتبار یارانه خود را بر اساس کدملی مشاهده کندوی اظهار کرد: اگر کسانی به دهک‌بندی خود اعتراض داشته باشند می‌توانند به سایت حمایت مراجعه و اطلاعات دهک‌بندی خود را ملاحظه کنند.
سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان همچنین از امکان خرید از فروشگاه‌های مجازی در طرح کالابرگ الکترونیکی در آینده ای نزدیک خبر داد و افزود: در این روش مانند طرح کالابرگ الکترونیکی، فرد می‌تواند زمان تسویه حساب از گزینه «کالا برگ» استفاده کند و به همین شیوه ۱۲۰هزار تومان به یارانه هر فرد در خانوار افزوده شود.
سلامی ادامه داد: مزایای طرح کالابرگ الکترونیکی برای اقشار آسیب پذیر جامعه این است که یارانه ۴۰۰ هزار تومانی آنها به ۵۲۰ هزار تومان افزایش پیدا می کند و قیمت کالاهای اساسی براساس سال مبنا سبد قیمت اجرای طرح برای آنان ثابت می ماند. در واقع اگر فردی از این طرح استفاده کند ۲ امتیاز به او داده می‌شود؛ امتیاز اول این است که دولت فاصله تورمی را پوشش می‌دهد و امتیاز دوم این است که ۱۲۰ هزار تومان دیگر نیز دریافت خواهد کرد.وی تصریح کرد: طرح کالابرگ الکترونیکی را دولت به منظور بالا بردن سلامت خانواده ها و کمک به دهک های پایین جامعه انجام داده است تا بالا بودن قیمت کالاهای اساسی مانع نشود تا خانوارهای دهک های پایین برای تامین مواد غذایی خود مشکل داشته باشند.

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
  • اندازه قلم