مردم سیستان و بلوچستان باید از مزایای منطقه آزاد چابهار بهره‌مند شوند مطلب ویژه

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: بر اساس اولویت بندی مردمان چابهار، سایر شهرستان‌های این استان و کشور باید از مزایا و برکات منطقه آزاد چابهار بهره‌مند شوند.

 آیت الله مصطفی محامی در نشستی با مدیرعامل منطقه آزاد چابهار اظهارداشت: پرداختن به موضوعات زیربنایی و پایه در منطقه آزاد بسیار مهم و ضروری است.

وی ادامه داد: توجه به پیوست اجتماعی و فرهنگ دینی در کنار توسعه اقتصادی و عمرانی دارای اهمیت بسیار زیادی است و باید مدنظر مسوولان امر باشد.

امام جمعه زاهدان راه‌اندازی صدا و سیمای مکران به توسعه و معرفی ظرفیت‌های تجاری، اقتصادی، ترانزیتی، گردشگری و کشاورزی چابهار و مناطق ساحلی جنوب سیستان و بلوچستان کمک می‌کند.

همگرایی و کار تیمی هماهنگ زمینه ساز رفع مشکلات در چابهار است

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل منطقه آزاد چابهار نیز در این نشست گفت: کلیدی‌ترین خواسته و نیاز امروز مناطق آزاد بویژه منطقه آزاد چابهار چیزی جز ثبات قوانین مترقی نیست. مشکلات و چالش‌های مناطق، خواسته‌های سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی و نیازهای مردم با اتکاء بر ثبات قوانین مترقی بر اساس منابع داخلی کشور و منطقه قابل حل و قابل جبران است.

امیر مقدم همگرایی و کار تیمی هماهنگ را زمینه ساز رفع مشکلات دانست و افزود: با پایبندی به اصل قوانین مناطق آزاد کشور و ظرفیت‌های خود منطقه می‌توان مسیر پیشرفت منطقه را سرعت بخشید.

وی توجه به موضوعات دانش بنیان و علم فناوری را یکی از اهداف اساسی مدیریت منطقه دانست و گفت طی تفاهمی که با دانشگاه بین‌المللی داشته‌ایم می‌بایست زمینه استفاده از خدمات تخصصی و دانش تولید شده را فراهم کند.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل منطقه آزاد چابهار با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در حوزه حل معضل حاشیه نشینی، تامین آب پایدار، آبرسانی به روستای تیس، پیگیری‌ها و اقدامات منطقه در راستای راه‌اندازی پروازهای شبانه فرودگاه کنارک ارائه کرد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت منطقه چابهار نیز در این نشست گفت: خوشبختانه چابهار در کل کشور از ظرفیت ویژه‌ای برای فعالیت‌های، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی دارد.

حجت‌الاسلام جواد عبداللهی گفت: منطقه آزاد در کنار همه خدماتی که انجام داده عملکرد ویژه‌ای در راستای تربیت علمی نسل آینده با راه‌اندازی دبیرستان دانا و توانا انجام داده که به نوبه خود خدمتی ماندگار برای حمایت از استعدادهای شهرستان‌های همجوار هست.

وی بیان کرد: در راستای اولویت‌بندی خواسته‌ها و اقدامات فرهنگی، پیشنهاداتی برای راه‌اندازی یک کمیته فرهنگی، استفاده از ظرفیت ورود زوار و تسهیل تردد با اتصال ریمدان تا شلمچه و همچنین ظرفیت‌های گردشگری سلامت و توریسم درمانی سواحل مکران برای پویایی بیشتر منطقه و استقرار پزشکان و مراکز تخصصی درمانی شد.

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
  • آخرین ویرایش در یکشنبه, 04 دی 1401 ساعت 07:26
  • اندازه قلم